Maratonul Cetatii Suceava ~ 2017

Organizatori

Semimaraton

Detalii

Traseu dificultate medie. Plecarea se face, ca și la celelalte probe de concurs din șanțul de apărare al Cetății de Scaun. Urmează o urcare ușor pronunțată pentru a se ajunge pe platou și se continuă în linie dreaptă pe Aleea Cetății. La mijlocul aleii, cotim strâns la dreapta pentru ca, după aproximativ 200 m, la barieră să ieșim iarăși în dreapta coborând prin pădure spre treptele de piatră. Continuăm să coborâm pe ele, iar la capătul lor virăm stânga, urmând firul apei și respectând marcajele (bandă alb-roșu & vopsea fluorescentă culoare portocaliu/roz). După aproximativ 800 m, înainte de troiță traseul cotește spre stânga pentru o urcare accentuate, pe poteca din pădure. Ieșirea din pădure se face în dreptul statuii lui Ștefan cel Mare, după care urmăm asfaltul și ieșim din nou în Aleea Cetății. Dreapta și, la intersecția cu Strada Parcului, se ține direcția tot înainte, spre sat Lisaura. După intrarea în sat, se trece de la asfalt la drum de beton și se continua pe drumul principal încă aproape 4 km, urmând marcajele specifice (bandă alb-roșu & vopsea fluorescentă culoare portocaliu/roz). Ne despărțim de traseul de cros și ne continuăm drumul prin sat. Va urma, după aproximativ 1,5 km ieșirea din sat, pe drum de căruță, printre ogoare. Punctul de control cel mai îndepărtat al traseului ne aduce în zona cea mai frumoasă a parcursului urmându-se malul apei Sucevei, printr-o padure rară, cu luminișuri. Pământul înierbat alternează cu zone de nisip și traseul continua în linie dreaptă, urmând marcajul cu banda alb-roșu, suprapunându-se în cele din urmă cu o parte a traseului de cros. După cea de-a doua punte pe lângă care se trece, se continua alergarea tot înainte pe drumul pietruit cu ieșire în liziera pădurii. După încă aproximativ 300 m, se face stânga, urmând o urcare destul de pronunțată care ne aduce pentru scurt timp înapoi în satul Lisaura. O curbă la dreapta, în ac de păr, ne scoate iar în drum de piatră și apoi, cu o urcare lungă dar ușoară revenim în marginea pădurii. Înainte de a se termina liziera, traseul de semimaraton se desparte iarăși de cel de cros, printr-o coborâre abruptă în pădure. Ocolim astfel Cetatea de Scaun prin spate, revenind la baza scărilor și continuând traseul pe bucla de început. Revenirea în Aleea Cetății ne aduce spre linia de Start/Finish a traseului. Distanța – 21,5 km. Ora de start – 10.00